Alla inlägg under oktober 2014

Av Barbro WendtOlsson - 22 oktober 2014 20:51

Hej bloggläsare.

Då känns det som om det är dags med lite uppdatering. Det är nu 15 dagar sedan vi landade och Olav tog emot oss med skjuts hem. Det är så skönt att bli hämtad efter nästan ett dygn på resande fot.

Väl här blev vi så väl mottagna. Utemöblerna var utplacerade, mat väntade i kylen och jättefina blommor i vaserna. Vi har verkligen tur med grannarna, både här och i Skepparkroken.

Till och med internetet fungerade (efter påpekande från Gette att man måste beställa nya "gig").

Redan på torsdagen hade jag avverkat både fotvård och massage.

På fredagen spelades den första förfredagsgolfen. Vi var åtta stycken som sedan gick på Five on Lourensford på kvällen.

Lördagen ägnade Sven åt att spola plattorna på poolsidan med Ackes högtrycksspruta.

Nu skulle fått se bild av honom i aktion men när jag skulle ladda in nytagna bilder var kameran puts borta. Här har letats och letats och letats lite till men ingen kamera. Lättare för mig att blogga men tråkigare för er att inte få några bilder.

Söndagen åkte vi till Avontuur på lunch och Gette och Acke hängde med och efteråt blev det 9 hål på Strand.

På måndagen kom Eva och Hasse och innan vi hämtade dem på flygplatsen körde vi till Canal Walk, ett gigantiskt köpcentrum, som Sven fick se för första gången. Otroligt imponerande.

Tisdagen åkte vi fyra,Gette, Acke, Sven och jag, på "valskådning" till Hermanus. Trots underbart väder med lätt vind såg vi inte till några valar. Det blev 18 hål på den fina, blommande Hermanus GC som en bra kompensation. Det kan vara där kameran fick fötter?? 

Nu är det roliga avverkat. 

Redan på måndagen började jag känna av en förkylning och efter att vi på torsdagen först hämtat mitt körkort på konsulatet i Cape Town och sedan Lena och Karl-Gustaf på flygplatsen kände jag mig kass. Mycket riktigt, feber och avbeställning av en golftävling i Rotary Strands regim på fredagen. Som ni kanske vet beter sig mitt absolut friska hjärta som en kalv på grönbete ibland. Det startade efter förra influensan för två år sedan och nu satte det fart igen på lördagmorgonen så Sven och jag åkte till sjukhuset och de behöll mig i tre dygn för att sätta in mediciner. Det är visserligen mycket skönare att vara hemma än på sjukhus men det har varit en mycket intressant upplevelse och dessutom träffade jag två sydafrikanska damer med intressanta bakgrunder.

Igårmorse kom jag hem, hämtad av en jätteförkyld man. Ja, vad kan man vänta sig! Men nu är jag pigg, endast lite snuva och hosta återstår men vår planerade resa till Namaqueland fick ju ställas in.

Återkommer med hittad eller nyköpt kamera.



Ovido - Quiz & Flashcards