Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Första advent

Av Barbro WendtOlsson - 30 november 2014 07:53

Klockan är nio på morgonen och det är 25 grader ute redan. Kl. 13.45 skall vi spela en golftävling på Erinvale, där hål 10-18 är mycket kuperade. Hur skall det sluta? Sven, som just nu spelar tennis, har bokat en golfbil men jag tänkte mig en fin promenad och njuta av den fantastiska utsikten över Strand och False Bay. 

Ja, jag vet, det är länge sedan jag skrev. Statistiken visar at många varit inne och kollat efter nya rapporter.

Trots återfunnen kamera har vi inte tagit några kort. 

Veckornas program har innehållit mycket golf. Jag har spelat två damtävlingar under november och trots dåligt resultat har mina kompisar varit desto bättre så vi har kammat hem ett 10:de pris (ett skärp/livrem, som Sven fick och ett presentkort i en presentbutik) och ett 14:de pris (en stor skål med 1kg citroner). Tillsammans har Sven och jag spelat några tävlingar och så har vi ju fredagsgolfen där Sven redan vunnit första pris två gånger. Sedan har vi också hunnit spela lite med kompisar på andra banor.

Här har varit lite hantverkare, bl.a är luftkonditionering installerad i sovrummet så när jag kom ut från badrummet igårkväll trodde jag att vi drabbats av ny istid men det var bara den nya AC:n som testades.

Efter att Ulla och Kurt kommit har det blivit bridge många kvällar, både med dem och några andra par.

Vi har fått nya grannar i Anniches och Christoffs f.d hus. Det verkar vara ett trevligt par och kommer från en plats nära Durban, dvs. pratar bara engelska och lättförståelig sådan.

Lena och Karl-Gustaf ställde till världens kalas (kameran i en låda hemma) där de bjöd in alla fredagsgolfare hem till sig. Vi var 53 stycken.

Ja, så har vi, tillsammans med 9 andra par, börjat på en buggkurs. Oj, vad kul det var. Bilder kommer nästa gång.

Till dess, lev väl och glöm inte: ENJOY 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro WendtOlsson - 23 april 2017 17:23

Nedräkningen har börjat. Om ganska exakt fyra dygn skall vi borda planet. Men här är fantastiskt fint väder,   och har varit sedan påskafton, 25-30 grader på dagarna och 15-20 på nätterna. Dystrare väderrapporter får vi norrifrån?    Efter senaste ...

Av Barbro WendtOlsson - 2 april 2017 17:58

Ja, då var det dags igen med lite ditten och datten om vad som händer i kolonin. April har nu gjort sitt intåg och i morse fick Andreas mig att för en kort stund tappa hakan men sedan såg jag att han skickat MMS:et den 1 april. Han försökte inbilla...

Av Barbro WendtOlsson - 13 mars 2017 18:39

Även om tiden går jättefort och vi har mycket att sysselsätta oss med här så längtar vi ändå alltid efter att få besök av våra käraste och så kom äntligen dagen...   ... och här packas bagaget in i KIA:n. Innan lunchen var klar måste      ...

Av Barbro WendtOlsson - 23 februari 2017 19:04

Nu längtar vi bara efter morgondagen. Då landar nämligen Marie, Andreas, Linnea och Josefin och vi får träffas i 9-10 dagar.  Men innan dess tänkte jag berätta snabbt vad som hänt i kolonin sedan senaste bloggen. Tyvärr har (som vanligt) kameran få...

Av Barbro WendtOlsson - 28 januari 2017 15:42

God fortsättning??? Det är ju snart februari. Mycket slött av mig men här kommer nu fortsättning på berättelsen om vårt liv i paradiset. Som vanligt saknas bilder från många aktiviteter!     T. ex. från julafton, som vi firade hos vännerna Samira...

Ovido - Quiz & Flashcards