Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Barbro WendtOlsson - 11 oktober 2011 11:39

Jag har just kommit hem från besök hos tandhygienisten, Helen, en mycket trevlig kvinna som dessutom verkar mycket proffsig (om jag nu kan bedöma det) och bäst av allt; det är mindre än halva svenska priset för motsvarande behandling.

Solen skiner från nästan klarblå himmel och det är 23 grader ute. Snart väntar golf med Gette och Acke på Somerset West GC och sedan middag på Oak Leaves.

Men nu är ni kanske nyfikna på blommorna på Cape Agulhas? Där hittade vi inga mängder av vårblommor men vi hade trevligt ändå.

Första dagen, Svens födelsedag, åkte vi runt och provade viner. Vi besökte tre vingårdar i Elim.

  Första besöket på Black Oystercatcher. Det blev inköp.


  Efter tredje besöket. På Strandveld.


   Afrikast sydligaste plats.


  Dessa blommor som ser ut som om de var gjorda av siden hittar man överallt vid denna tiden på året. De finns i många olika färger.


  Pärlhöns springer överallt, på gatorna, trädgårdarna och golfbanorna. Man skulle kunna tro att de är Sydafrikas nationalfågel men ....


  här ser ni två av nationalfåglarna, Blue Cranes. Det finns mängder av dem på Cape Agulhasudden men bilen gick för fort när fick syn på 10-12 st. Tyvärr.


  Och så måste jag avsluta med en bild på vårblommor och var fanns då dessa?

Jo, på Hermanus GC. Så fint. Golfbanan var jättefin men vi hade otur. De hade hålat och dressat greenerna så dessa var svåra. Fast jag kan inte undanhålla er att jag faktiskt gjorde två (2) birdies.

Sven kallar att maten är klar. Hörs senare.








Ovido - Quiz & Flashcards