Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Barbro WendtOlsson - 22 februari 2011 08:37

Tisdag förmiddag och ingen golf på King David idag.

Orsak; I söndags, en kvart innan vi skulle spela golf på Rondebusch i Kapstaden tillsammans med Eva L., Hasse, Eva F., Göran och Jacob, trampade jag snett på ett trappsteg och vrickade foten. Dumma jag traskade runt i 18 hål och efteråt  åt vi jättegott på Beluga, en restaurang i Kapstaden.

  

Scoren jämföres men hur det än räknades så vann herrarna överlägset.

Oj, vad jag hade ont när vi kom hem. Gårdagen, måndag, ägnades bara åt "foten i högläge" och idag är det mycket bättre men golf och övrig träning får anstå ytterligare några dagar.

På tal om fin restaurang med jättegod mat så blev vi bjudna på en härlig måltid på Wijnhuis, som ligger inne i Stellenbosch, av Susanne och Jan, kvällen innan de drog vidare till Kapstaden för senare transport till "gamla Svedala".

  

Stort tack för det.

I torsdags gjorde vi med besked slut på matjesillen, 6 burkar, som Marie och Andreas hade haft med sig.

Det fick bli till långtidsboende i SA, så med sill, snaps, nypotatis, och andra nödvändiga tillbehör, sjöngs snapsvisor för full hals av Jessica och Rolf, Lisa och Thomas, Agnes och Thor och värdparet.

Det varma, sköna vädret bara fortsätter. Vissa dagar blåser det mycket, och då menar jag jättemycket, typ storm,  men det vänjer man sig kanske vid efter några år?

Nu har jag också köpt tyg till överkast till våningssängarna, vår säng och en dyna till solstolarna. När de kommer från sömmerskan skall jag ta en bild för bloggen på vår säng för jag tror att överkastet blir så läckert.

Kramis från vårt paradis

Ovido - Quiz & Flashcards