Alla inlägg den 25 april 2012

Av Barbro WendtOlsson - 25 april 2012 18:58

Vid denna tiden imorgon väntar vi på att boarda för vidare transport till gamla Svedala. Känns lite konstigt.

Visst skall det bli jättekul att komma tillbaka men vi har det också härligt här och fortfarande hänger några sig kvar ytterligare någon vecka.

Väderleksrapporten har förvarnat om oväder imorgon så vi är precis klara med inflyttningen av utemöblerna från poolsidan. Det är mörkt ute, solen går ner vid halvsjutiden, men ändå 20 grader och det har varit 23 under dagen.

Förmiddagen har jag varit hos Robyn, min massör, och blivit knådad. Jätteskönt. Nu dröjer det 5 månader till nästa gång. Våra härliga grannar, Gail och Willie, är gulliga och tar hand om vårt hus under vintern och därför hade vi ett "affärsmöte" innan vi bjöd dem på ett skrovmål, bestående av 4 rätter, på vingården Clos Malverne.

 

 Här sitter vi på terrassen och avnjuter vår andra rätt samtidigt som vi ...

 

... njuter av den underbara utsikten. Ja, det stämmer, det kom några regnskurar medan vi satt där men med tak över oss kunde vi bara konstatera att regnet behövs. Det har varit mycket torrt denna säsongen.

Torrt var det inte på bordet. I menyn ingår 5 glas vin. Det ni ser är mina glas,...

 

... så då förstår ni vad de andra fått i sig.   

Ville ni se zebraskinnet, som inhandlades i Namibia? Here it comes:

 

Perfekt på plats, eller hur, Susanne?

Efter Namibia har vi hunnit spela mycket golf med blandat resultat. Devonvale är bättre än i våras men fortfarande behövs mer tid för återhämtning. Arabella, rankad fyra i Sydafrika, hade nydressade och hålade greener inför damdagen men annars jättehärlig och King David som vanligt min favoritbana med supersnabba greener.

Våra andra grannar, Lynn och Willem, hade fest i lördagskväll. Det var de "vanliga" grannarna och det bjöds på god mat och gott vin, som vanligt men varför glömmer de alltid sätta fram vatten?

Jag avslutar med en eftermiddagsbild som Sven tagit (kallas det skuggfoto) över vår infart. Beundra begonierna och bouganville (det ser felstavat ut) så jag försöker inte en gång att stava till övriga växter.

 

Ses i Sverige hoppas jag.


  


Ovido - Quiz & Flashcards